Navigation auf uzh.ch

Suche

Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung

Speaker Series

Das IKMZ lädt jedes Semester 3-4 Forschende ein, um an unseren Speaker Series über aktuelle Forschungsergebnisse zu berichten, ein gewähltes Forschungsthema aus unserem Fach zu beleuchten. Die Vorträge stehen primär den Forschenden mit Fachbezug oder Studierenden aus unseren Programmen offen; aber auch weitere interessierten Personen sind eingeladen, die Referate zu besuchen.

HS 2024

07.10.2024 Jon Krosnik, Stanford University
Natural Scientists Advocating Climate Change Policies Undermines Persuasiveness
Flyer (PDF, 728 KB)
28.10.2024 Teresa Naab, University of Mannheim
Self-effects of social media expressions on the communicators
Flyer (PDF, 804 KB)
11.11.2024 Nicholas Carah, University of Queensland
How do we observe algorithmically ‘tuned’ advertising on digital platforms?
Flyer (PDF, 1 MB)
02.12.2024 Christopher Buschow, Hamburg Media School
Reorganizing Journalism: From Newsroom Centricity to News Production Studies for the Digital Age
Flyer (PDF, 633 KB)

FS 2024

29.04.2024 Pascal Jürgens, Trier University
The Rest is Noise: Communication Environments in the Age of Generative AI. Insights from Simulations
Flyer (PDF, 360 KB)
06.05.2024

Christin Scholz, University of Amsterdam
The Social Life of Persuasive Messages: Using Neuroscience to Understand and Predict How Messages Spread Through Populations
Flyer (PDF, 287 KB)

27.05.2024 Erik P. Bucy, Texas Tech University
Visual Framing and Visual Resonance: Image Meaning and Audience Understanding
Flyer (PDF, 551 KB)