
Navigation auf uzh.ch
Journal articles (peer-reviewed)
Sörensen, I., Fürst, S., Vogler, D., & Schäfer, M. S. (2023). Higher Education Institutions on Facebook, Instagram, and Twitter: Comparing Swiss Universities’ Social Media Communication. Media and Communication, 11(1), 264–277. Link
Fürst, S., Volk, S. C., Schäfer, M. S., Vogler, D., & Sörensen, I. (2023). Zwischen Ethik des Gemeinwohls und strategischer Profilierung: Rollenselbstverständnisse und Qualitätskriterien in der Hochschulkommunikation. In C. Paganini, M. Prinzing, & J. Serong (Eds.), Wissen kommunizieren. Ethische Anforderungen an die Kommunikation zwischen Wissenschaft und Gesellschaft (pp. 203–215). Baden-Baden: Nomos. Link (Article in edited Book)
Fürst, S., Volk, S. C., Schäfer, M. S., Vogler, D., & Sörensen, I. (2022). Organizational and Societal Goals in Tension? A Survey of Communication Practitioners at Swiss Higher Education Institutions. Journal of Science Communication, 21(7), A06. Link
Sörensen, I., Volk, S. C., Fürst, S., Schäfer, M. S. & Vogler, D. (2023) Evaluation Practices in University Communication: A Qualitative Study of Communicators and University Leaders. EUPRERA 2023 Annual Congress. Prague.
Fürst, S., Schäfer, M. S., Vogler, D., & Sörensen, I. (2023). Social Media Orientation of University Leadership: Results of a Swiss Survey. SGKM-Jahrestagung «What Do We Pay Attention To? Digitale Innovationen im Wettbewerb um Aufmerksamkeit». Luzern.